Regulamin turnieju WH40k 2000 pkt w ramach Konwentu Stary Świat 25.06.2022

Informacje podstawowe:

  • Termin: Sobota, 25.06.2022, 10:00  [zapisy od 9:30]
  • Lokalizacja: Klub Leśniczówka Rock’n’Roll Cafe, Aleja Muzyków 1, Park Śląski, 41-500 Chorzów
  • Format : 2000, (1-3 detachmenty, 1-3 datasheety), 12 CP
  • Limit miejsc : 32
  • Wpisowe: 75zł [100zł do puli nagród]
  • Zapisy online
  • Stoły: 60” x 44″
  • Sędzia: Stasik

 

Listy proszę przesłać sędziemu na mateuszit.stasica@gmail.com lub okazać przed przystąpieniem do turnieju.

Za przesłanie poprawnej rozpiski do 21.06.2022 gracz otrzyma +3DP

W rozpisce muszą być zapisane i nie można tego zmieniać przed bitwą:

  • Legion, chapter, cult itp.
  • PSYKER musi mieć napisane jakie zna czary
  • Umiejętności które wybieramy przed grą
  • Stratagemy które ulepszają unity
  • Relikty, warlordy nawet te wykupione

Zasady

  1. Ustawiamy znaczniki zgodnie z misją, jeżeli znacznik będzie się znajdował na terenie, należy go odsunąć tak, aby nie był na nim.
    Jeżeli gracze się nie mogą dogadać, trzeba wezwać sędziego, który przestawi tereny.
  2. Potajemnie zapisujemy wybór “secondary mission”.
    Po zapisaniu gracze pokazują sobie nawzajem co wybrali
  3. Rzut kto jest “Attacker” a kto “Defender”, wygrywający wybiera.
  4. “Defender” wybiera stronę.
  5. Potajemnie zapisujemy co idzie do rezerw i transportów, używamy też w tym momencie wszystkich stratagemów które pozwalają wrzucić unit do rezerw.
    Jeżeli dana jednostka jest w transporcie też to trzeba zaznaczyć
    Max połowa unitów i pkt w rezerwie
    Nie można wychodzić z rezerw w 1 turze i trzeba wyjść do 3 tury.
  6. Wystawianie unitów naprzemiennie zaczynając od “Defender”
    Jeżeli obaj gracze mają przestawianie, rzucamy kto robi to pierwszy naprzemiennie
  7. Rzut kto zaczyna
  8. Używanie stratagemów i umiejętności “before the battle” (bez ulepszania i wrzucania do rezerw)
  9.  Zaczęcie gry
  10. Po 5 turach gra się kończy i liczymy wynik, jeżeli gra przekroczy wymagany czas na jej rozegranie, dalsze losy bitwy ustala sędzia
  11. Gramy na Chapter Approved 2022 i WTC FaQ
  12. Punkty karne:
    • -5 DP za brak przygotowania do turnieju (brak miarki, lub brak kostek lub brak zasad swojej armii)
    • -10 DP za błędną rozpiskę
    • -10 DP za niekulturalne zachowanie podczas gry
    • -10 DP za sztuczne przedłużanie rozgrywki
  13. Końcowy wynik z tabeli:
    W pierwszej kolejności liczymy duże punkty (DP). W przypadku remisu pierwszeństwo mają punkty uzyskane z gier (bez oceny modelarskiej). W przypadku dalszego remisu sprawdzamy różnicę VP ze wszystkich gier. W przypadku identycznej różnicy liczy się większa liczba VP. W przypadku remisu we wszystkich powyższych wielkościach, gracze z takim samym wynikiem zajmują ex equo to samo miejsce.
    Różnica VP = wynik końcowy DP
    0-4 …………………………. 10 – 10
    5-9 …………………………. 11 – 9
    10-14 ……………………… 12 – 8
    15-19 ……………………… 13 – 7
    20-24 ……………………… 14 – 6
    25-29 ……………………… 15 – 5
    30-34 ……………………… 16 – 4
    35-39 ……………………… 17 – 3
    40-44 ……………………… 18 – 2
    45-49 ……………………… 19 – 1
    50+ ………………………… 20 – 0
  14.  Misje:
    • 11 Recover the relics (hammer)
    • 13 Data Scry Salvage (skosy)
    • 22 Conversion (ćwiartki)
  15. Modelarstwo:
    1. Wymagany pełny WYSWIG
    2. +3 DP za wszystkie zrobione podstawki
    3. +10 DP za wszystkie pomalowane figurki minimum 3 kolory, bez pozostawionych widocznych fragmentów podkładu
    4. +5-15 DP za poziom pomalowania (cienie, highlights, oczy  itp)

Czasówka

9:30 – zapisy
10:00 – 12:30 – 1 bitwa
12:30 – 15:00 – 2 bitwa
15:00 – 15:30 – przerwa na lunch
15:30 – 18:30 – 3 bitwa
18.45 – rozdanie nagród